کاری که باهم انجام می دهیم

نویسندگی در فبک

شاید شما هم مثل دیگر علاقه‌مندان به یادگیری نوشتن و نویسندگی در فبک(فلسفه برای کودکان) دنبال پاسخ مناسبی برای این پرسش‌ها باشید:

چگونه نویسنده  فبک شوم؟ آیا نویسندگی در فبک با سایر حوزه ها متفاوت است؟ بهترین روش آموزش نویسندگی فبکی چیست؟ بهترین کلاس نویسندگی برای فبک کجا برگزار می‌شود؟ برای نویسنده شدن در فبک چه کتاب‌هایی بخوانم؟ درست‌ترین شیوه برای نوشتن و چاپ کتاب فبکی چیست؟ چگونه می‌توانم از شبکه‌های اجتماعی برای معرفی آثارم بهره بگیرم؟

ممکن است نداشتن پاسخ روشن برای سؤالات بالا و ده‌ها سؤال مشابه دیگر مسیر نویسندگی را برای شما مه‌آلود کرده باشد.

داستان­های فبکی را «داستان فکری» نیز می­نامند. داستان‌های فکری، به آن دسته از داستان‌هایی گفته می‌شوند که کودکان را تشویق می­کنند تا سؤال­های خود را درباره عناوینی مانند ماهیت، ظاهر، نظم در طبیعت، قدرت، آزادی، حقوق، ذهن وبدن، فرهنگ، حقیقت، خوبی، زیبایی، انصاف و دوستی مطرح کنند. درباره تجربه خود پیرامون زمان و تغییر بحث کنند و روابط و محیط را بررسی کنند. این داستان‌ها کودکان را به پرسیدن، بحث کردن، جستجوی معنا، بررسی پیامدها و پیش فر­ضها، استفاده از ملاک­ها و کاوش نظرات گوناگون دعوت می­کنند. تفکر، مهارت­های استدلال، اعتماد به نفس، قضاوت خوب را در کودکان پرورش می­دهند و مطالبی را فراهم می­کنند که کندوکاو فلسفی با کودکان را تجربه کنیم. نویسندگان این مجموعه از کتاب­ها فیلسوفان و تربیت کاران اصلی «فلسفه برای کودکان» از سراسر عالم هستند.

اعضای انجمن”من، فلسفه، زندگی”  با تالیف داستان های فلسفی برای گروه های سنی مختلف که به زبان های انگلیسی، آلمانی، فرانسه و عربی نیز ترجمه شده است و در منوی آثار انجمن آورده شده تلاش دارد تا پاسخ مناسبی را برای دغدغه‌های شما علاقه مندان به نویسندگی در حوزه فبک فراهم کند.

دورۀ آنلاین نویسندگی برای فبک از مهم ترین و موفق‌ترین پروژه‌های آموزشی انجمن در سال‌های اخیر است.

فرم ثبت نام

    آخرین مطالب

    گروه سنی +۱۵

    شواهد عینی و بررسی های تجربی نمایانگر آن است که در این گروه سنی اندازه

    گروه سنی +۱۲

    در این دوره نوجوان علاوه بر بلوغ فکری به بلوغ جسمی نیز می‌رسد و این

    گروه سنی +۹

    کودکان این گروه سنی آخرین سال های دبستان خود را می‌گذرانند. در این سن کودک

    برای ارتباط با ما فرم زیر را تکمیل کنید